Tanden bleken

Witte tanden door veilige, effectieve en pijnloze bleekbehandelingen

Uw tanden kunnen om verschillende redenen verkleuren.
Denkt u hierbij aan veroudering, medicijngebruik, een dode of beschadigde tand of aanslag door roken, koffie en thee.
Met een bleekbehandeling kunnen uw tanden weer hun oorspronkelijke kleur terugkrijgen.

In mijn praktijk kunt u uw tanden laten bleken met een niet-agressieve gel in combinatie met ultraviolet licht. Dat is veilig en pijnloos. Door deze zogeheten `blauw licht technologie` komt de bleekstof alleen daar waar het zijn werking moet doen.
Deze methode duurt ongeveer een uur en heeft minder bijwerkingen dan andere bleekmethoden. Ten slotte blijft de kleurverandering hiermee een paar jaar bestaan.

Een ander voordeel is dat bij gelijkmatige verkleuringen uw tandkleur verbeterd kan worden zonder dat er aan uw tanden geslepen of gepolijst hoeft te worden.
Ten slotte kan een bleekbehandeling van uw dode tand een aanvullende behandeling met een kunststof of porseleinen schildje overbodig maken.

Voor u hebben we altijd plek.
Telefoon: 020 210 4007
of mail ons voor een afspraak: info@lassustandartsen.nl

Het gebruik van thuisbleekmiddelen is niet zonder risico´s

Hoewel tandbleekproducten vrijelijk over de toonbank gaan, is het zelf thuis bleken van tanden niet zonder risico´s. Dit komt door veel tandbleekproducten hoge concentraties waterstofperoxide bevatten.

De nadelige effecten van zelf bleken kunnen zijn:

• Aantasting of poreus worden van uw glazuur.
  • Overgevoeligheid voor koud en warm eten en drinken;
  • Het bleekmiddel kan uw tandbeen onder de glazuurkap bereiken waardoor de wortel ´oplost´.
  • Komt bleekmateriaal in contact komt met een amalgaamvulling, dan is er een kans op verhoogde kwikafgifte in uw mond.
  • Uw tandvlees kan door de waterstofperoxide gaan irriteren waardoor het poetsen niet fijn meer aanvoelt.
  • Op uw tanden ontstaan witte vlekken doordat uw gebit niet gelijkmatig verkleurd is.

Lassus Tandartsen
Stadionplein 125